Kvalitní vstupní stránka a návštěvnost

2. května v 22:08

Chcete připravit obsah a strukturu webu tak, aby Vám přinesla co nejvíce cílových zákazníků? V tom případě je tento článek určen právě Vám! Říká Vám něco long tail? V oblasti SEO pojem long tail označuje dotazy, které jsou méně vyhledávané, avšak v celkovém součtu násobně převyšují hledanost základních klíčových slov (např. reality, vysavače nebo mikiny). Právě díky long tailu může web dosahovat vysoké návštěvnosti, i když se ve vyhledávání základních klíčových slov nevyskytuje na předních pozicích.

Aby web mohl dosahovat skvělých pozic na long tail vyhledávání, je vhodné mít připravenou kvalitní strukturu vstupních stránek. Nyní si povíme, jak na to!
 
Kvalitní obsah
Důležitým, a často také velmi opomíjeným tématem, je obsah stránek. Již nějakou dobu neplatí, že stačí do textu vecpat co nejvíce klíčových slov a vyhledávače stránky umístí podle jejich počtu. Je tomu právě naopak. Moderní vyhledávací nástroje hodnotí kvalitu čitelnosti a přínosnosti obsahu pro návštěvníka, takže se nebojte skloňovat ani použít různých synonym. Ano, i to dnešní vyhledávače dokáží poznat.
Druhou nejčastější chybou, kterou nemají vyhledávače rádi, je duplicita. Líbí se Vám, jaký text má na svých stránkách Vaše konkurence? Nekopírujte ho! Vyhledávač pak Vaše stránky penalizuje a přední pozice ve vyhledávání budou nedosažitelné. Na druhou stranu se určitě můžete inspirovat, využít dobré nápady a slabší místa vylepšit. Ovšem text si napište sami nebo využijte služeb copywritera.
 
Zajímavé články
První možností, kterou můžete zvýšit počet vstupních stránek z long tail vyhledávání, jsou tematické články na Vašich webových stránkách. Můžete obsah věnovat konkrétnímu produktu nebo části kategorie produktů (například ubytování v Krušných horách).
 
Rozepište se o kompletní problematice a nabídněte návštěvníkovi možnosti, kam pokračovat dál. Ideálně včetně odkazů na konkrétní produkty. Určitě se také vyplatí text hezky naformátovat a přidat poutavé fotografie či videa.
 
Novinky a aktuality
Velkým zdrojem návštěvníků můžou být i aktuality. Spousta majitelů webových stránek si zřídí místečko pro novinky, ale nakonec je vůbec nepřidává nebo přidává aktuality o jedné větě. Tak je naprosto nevyužit jejich velký potenciál.
 
Jak tedy správně napsat aktualitu? Určitě je vhodné dát dohromady alespoň jeden odstavec textu. Když nevíte, co už k dané aktuální události napsat, nasměrujte návštěvníky dále. Ideálně opět na konkrétní produkt či kategorii. Poutavá aktualita by měla mít alespoň jednu úvodní fotografii.
 
Online poradna
Zákazníci se často dotazují, rádi se radí a shánějí potřebné informace, které by jim pomohly ve výběru kupovaného produktu. Využijte toho!
 
Jednak můžete jednotlivými dotazy s odpovědí získat důležité vstupní stránky, a co je ještě zajímavější, dobrou radou můžete z tazatele vytvořit svého zákazníka. Vytvořte na svých stránkách místo, kde budou moci návštěvníci zadávat dotazy, vy je zpracovávat a odpovídat na ně. Z každého zodpovězeného dotazu pak můžete vytvořit unikátní stránku.
 
Rada na závěr
Pokud si nejste jisti přípravou obsahu a struktury svých webových stránek, nebojte se dát prostor zkušenému copywriterovi nebo konzultovat svůj problém s odborníky na optimalizaci pro vyhledávače.
 
 
Zdoj: seo-servis.cz