Konec site-wide odkazů?

30. června v 16:12

Už několik let prodáváme odkazy zahraničním inzerentům. Ti vždy chtěli, aby se vytvořený odkaz zobrazil jen na jedné konkrétní URL adrese. Měli jsme zakázáno, aby se odkaz zobrazil na více adresách. V ČR byly ale stále upřednostňovány site-wide odkazy (zvláště pro Seznam) = odkazy, které se zobrazují na celém webu (na jakékoliv podstránce daného webu je vybudovaný odkaz).

Vše mohlo fungovat bez problémů dále, kdyby Google neupravoval neustále algoritmus a neměl Google Webmaster Tools, kam odesílá informace, pokud se mu na webu něco nezdá. I v ČR se u webů zobrazuje zpráva, že nakupují odkazy. Vždy platila premisa, že příchozí odkazy nemohou webu uškodit. To již neplatí na 100%, ale záleží na odkazovém profilu daného webu. Změny u Googlu zasáhly i velké agentury (nechci jmenovat, určitě víte, kdo v ČR hodně nakupuje) a nyní ruší odkazy pro některé své klienty u všech partnerů, kde nakoupily odkazy.

 
Najdou se ale i mnohem zajímavější případy. Existují např. free šablony pro WordPress a v patičce jsou většinou odkazy na tvůrce šablony nebo sponzora šablony, které byste neměli vymazat, aby bylo používání šablonu v pořádku. Už nám dokonce napsali majitelé jednoho webu, který je uveden právě v těchto šablonách, že máme odstranit všechny odkazy ze šablony (šablona tak bude bez odkazů v patičce), protože má právě zprávu v Google Webmaster Tools. Dříve se majitelé webu mohli radovat, že šablonu stáhlo hodně lidí a teď je naopak obesílají, aby odkazy zase odstranili.
 
Jak z toho všeho ven? Dobře to shrnul Michal Kubíček na blogu. Jednoduše tvořit přirozený odkazový profil = klidně i odkazy s názvem domény v anchor textu (pokud takových nemáte už hodně). Teoreticky by se teď měla bát webová studia, nebo tvůrci e-shopů, kteří se podepisují vždy stejně do patičky vytvořených webů. Je dobré tedy myslet i na podpisy a přirozeně je střídat, případně se podepisovat s atributem nofollow.

Zdroj: blog.seolinhart.cz