Jak být dobrým zákazníkem

9. února v 23:31

Být dobrým zákazníkem je umění, které přináší svým nositelům hmotné výhody a duševní uspokojení. Zkrátka dobrý zákazník je cool. Vážený zákazníku, přijmi prosím tuto vhozenou rukavici a přečti následující výzvu až do konce.

Zásady dobrého zákazníka

Nejnižší cena nemusí být nejvýhodnější
Vyvaruj se výběru prodejce výhradně podle ceny zboží. Extrémně nízká cena může prodejci přinášet málo peněz na rozvoj podniku a zajištění služeb, které bys rád využíval dlouhodobě. Pokud nakoupíš u prodejce, který brzy zbankrotuje, a budeš chtít vadné zboží reklamovat, zbudou ti jen oči pro pláč, který pocit z několika ušetřených korun při nákupu nezastaví.
 
Neváhej se zeptat
Potřebuješ poradit? Neváhej se na prodejce obrátit. Dobrý prodejce má na e-shopu uvedeny kontaktní informace viditelně, a to včetně telefonního čísla, na kterém ti rádi poradí.
 
Používej rozum
Selský rozum uchrání před nejedním malérem. Porovnal jsi si nabídky prodejců ve vyhledávači zboží, všichni inzerují dodání zboží do týdne a jediný prodejce ho hlásí skladem, ač jde o malý e-shop? Zavolej mu, zda zboží skutečně skladem mají. Může jít o chybu, která by tě nepříjemně nepříjemně překvapila.
 
Sdílej své zkušenosti
Neváhej pochválit šikovného prodejce, který dodal zboží včas a s potřebným servisem. Pochval ho v dotazníku Ověřeno zákazníky, napiš pochvalný komentář na web, nebo třeba do e-mailu. Lidé, kteří ti zboží dodali, budou rádi, podobně jako ostatní zákazníci, kterým poskytneš cenné doporučení.
 
Respektuj partnery
Na důležitých věcech trvej. Nad maličkostmi pak neváhej mávnout rukou. I prodejci jsou "jen" lidé. Mohou udělat chybu. Pokud se budou snažit ti vyjít vstříc, přistup na to. Získáš víc, než sporem.
 
Výhody za dodržování zásad dobrého zákazníka:
  • Bude na kom uplatňovat reklamace, prodejce bude na trhu i za dva roky, po které trvá reklamační lhůta zboží.
  • Kvalitní servis a doplňkové služby.
  • Minimum nemilých překvapení při nákupu na internetu, kdy možná rizika odhalíš včas.