Google změnil algoritmus

13. března v 15:49

Google změnil algoritmus a znevýhodňuje weby s mnoha reklamami. Google nedávno oznámil další změnu vyhledávacího algoritmu, kdy se nově dívá a zkoumá rozložení stránky (layout). Pokud jsou zde reklamy, bannery a komerční obsah nad přehybem v nepřiměřeném množství, může být váš web penalizován a ve výsledcích vyhledávání být znevýhodněn oproti stránkám, které mají nad přehybem více "kvalitního", nekomerčního obsahu.

Google ohledně novinky ve svém algoritmu píše:

 
"Slyšeli jsme příliš mnoho stížností od uživatelů ohledně toho, že když kliknou na web, který našli ve výsledcích vyhledávání Googlu, je mnohdy těžké na stránce najít aktuální obsah a nejsou tak ve výsledku spokojeni. Uživatelé chtějí vidět hlavní obsah ihned a nepřejí si skrolovat kvůli reklamám stránkou dolu. Stránky, které nemají hlavní obsah či hlavní sdělení nad přehybem mohou být zasaženy touto změnou."
 
Google rovněž vydal speciální online nástroj na adrese browsersize.googlelabs.com, který vám pomůže zjistit, zda se změna může týkat i vás.
 
Kdo a jak moc je novou změnou ovlivněn? Google uvedl, že se to týká 1 z každých 100 vyhledávání. Je třeba zmínit, že změna algoritmu je již aktivní. Pokud se domníváte, že váš web má layout s příliš reklamami nad přehybem či už víte, že jste penalizování a znevýhodněni ve vyhledávání, bude třeba tyto reklamy odstranit, redesignovat rozložení prvků na stránce tak, aby hlavní sdělení bylo tzv. "co nejvíc na očích" a čekat, než Google váš web znovu zaindexuje (což může trvat pár týdnů). 
 
Z mého pohledu příliš nevěřím, že by tato změna byla tak radikální, jak Google píše. Na jednu stranu je zde vidět další posun k vylepšení algoritmu ve směru "co chce uživatel, to najde Google", a tedy snaha co nejvíce nabízet uživateli kvalitní obsah na zadanou frázi, klíčové slovo.
 
Na druhou stranu, je zde Google Adsense, který je podstatným tahounem pro AdWords a tedy i pro výdělek Googlu. Pokud si majitelé webů odstraní nebo upozadí své Adsense bloky, pro Google by to znamenalo nepřímé ovlivnění finančních výsledků AdWords, což jistě není ani pro giganta typu Google žádoucí.     

Zdroj: blog.effectix.com