Google Analytics rozšíření

16. ledna v 15:39

Google představil rozšíření Google Analytics o službu Universal Analytics. Dlouho očekávaný doplňek, který je v současnosti dostupný v beta verzi, by mohl znamenat zásadní vylepšení možností měření výkonu webu. Universal analytics přicházejí vstříc především vlastníkům webu/eshopů, kteří potřebují na jednom místě komplexněji vyhodnocovat data nákladů/obratu jednotlivých kanálů propagace.

 

16.01.2013
Google představil rozšíření Google Analytics o službu Universal Analytics. Dlouho očekávaný doplňek, který je v současnosti dostupný v beta verzi, by mohl znamenat zásadní vylepšení možností měření výkonu webu. Universal analytics přicházejí vstříc především vlastníkům webu/eshopů, kteří potřebují na jednom místě komplexněji vyhodnocovat data nákladů/obratu jednotlivých kanálů propagace.
 
Nově bude možné importovat do Analytics vlastní data - náklady na reklamní kampaně, uskutečněné konverze pomocí telefonních hovorů a jiné, a ty poté vyhodnocovat.
 
Zásadní změnou je přitom orientace na uživatele oproti návštěvníkovi (uživatel webu vs. návštěvník webu). UA dokáží sledovat jednoho uživatele na více přístrojích (tablet, notebook, mobil), přicházejícího na web z různých kanálů (Sociální sítě, vyhledávače, odkaz). Výhody těchto změn jsou patrné. Díky synchronizaci off-line a online dat, dokážete lépe vyhodnocovat kampaně a tím lépe oslovovat potenciální zákazníky.
 
Není známo, kdy Google pustí Universal Analytics do ostrého provozu, předpokladem je, že to k tomu dojde v první polovině roku.  
 
Zdroj: effectix.com